Budowa i charakterystyka złącza elastycznego
Importując złącza z Korei mamy świadomość walki z konkurencja, która bardzo efektywnie rozwija się na rynku europejskim od wielu lat produkując tanie złącza ze stali nierdzewnej STS 201 lub „składanki” STS 201 oraz STS 304. Ta natomiast jest twardszą, mniej sprężystą i nie odporną na działanie gorących spalin czy trudnych warunków atmosferycznych w przeciwieństwie do stali STS 304, która jest podstawowym materiałem naszych złączy. Wielu konkurentów, w celu uzyskania konkretnej niższej ceny produktu stosuję tzw. formę „zbijania wagi” czyli użycia zaniżonych przekrojów blach wykorzystanych do produkcji złączy. Znane są przykłady użycia pojedynczych warstw tak zwanych mieszków. Pomysłowość konkurencyjnych producentów nie ma granic i nie ma nic wspólnego z jakością i trwałością produktu. Badania laboratoryjne ( foto 1 i 2 )specjalistów Kumsung Bellows dowodzą, że tylko złącza wyprodukowane ze stali STS 304 i wyższej klasy takiej jak STS 316 czy STS 321 doskonale nadają się do montażu w celu zabezpieczenia układu wydechowego pojazdu m.in. katalizatora i tłumików. Poddane wyższym drganiom złącze konkurentów wykonane ze stali 201 potrafi pęknąć. Ponadto materiał z jakiego wykonane są te produkty wykazuje bardzo niski poziom niklu, co ma wpływ na to, że złącze nie jest w pełni odporne na korozję.
Według Amerykańskiego Instytutu Żelaza i Stali (AISI), który poza promocją stali nierdzewnej, wskazuje na zastosowania danych gatunków stali, analizuje ich skład chemiczny i jego wpływ na własności mechaniczne, fizyczne poszczególnych stopów i indywidualnych gatunków stali nierdzewnych, tylko stal, która zawiera 8% niklu jest stalą odpowiednią.
Reasumując, złącze wykonane ze stali nierdzewnej STS 201 jest produktem nietrwałym i nie dającym komfortu bezpieczeństwa. W przeciwieństwie do produktów KSB oferowanych przez Nas, wiele firm stosuje w swoich złączach dla wygody montażystów zamocowanie obustronne siatki wewnętrznej, które może doprowadzić do zmniejszenia przekroju dla przepływu spalin po pewnym okresie użytkowania. W takich przypadkach przy zahamowaniu możliwości pełnego przepływu spalin dochodzi do spadku mocy silnika. Wizualnie złącza oferowane przez dużą liczbę konkurentów nie różnią się niczym szczególnym od złączy dobrej jakości jakie znajdą Państwo w naszej ofercie. Wielu warsztatowców nabywając tańszą złączkę i oferując ją klientowi bez znajomości jej działania, składu czy niewiedzy jakie to prawdopodobne szkody może ona przynieść popełnia błąd i wyrządza ogromną krzywdę, biorąc za to pieniądze. Nabywcy wybierając tańszy produkt do odsprzedaży lub montażu w warsztacie często sugerują się różnicą paru złotych a średnio jest to tylko koszt rzędu jednego litra benzyny, który to dla właściciela pojazdu jest z reguły kosztem niewielkim. Natomiast koszt „rozsypania się” ceramicznego wkładu katalizatora w następstwie montażu fatalnej złączki jest o wiele większy.
Kupując nasze złącze elastyczne macie Państwo 100% gwarancję, że jest to właściwy produkt.
Złącze kierunkowe zbudowane jest z:
- 2 kołnierzy aluminiowych umożliwiających wspawanie obiektu w układ wydechowy, z czego jeden oznaczony niebieska linią wskazuję nam odpowiedni kierunek montażu (kierunek wlotu spalin).
- przewodu zewnętrznego ze stalowego oplotu siatkowego (STS 304)
- przewodu wewnętrznego ( siatka ta umocowana została tylko z jednej strony, zapobiega to zwężaniu się przekroju złączki podczas pracy). ( STS 304 )
- dwuwarstwowego przewodu mieszkowego (harmonijkowego) umieszczonego pomiędzy przewodami oplotowymi. (STS 304 )
fot. 1 |
Złącze elastyczne z peszlem ( Inter- lock) STS 304 , typ VW
fot. 2 |